Hur du kontrollerar status för din beställning:
- Titta i e-postmeddelandet med leveransbekräftelsen. Där hittar du det beräknade leveransdatumet.
- Om den vanliga leveranstiden redan har passerat och du fortfarande inte har fått varorna, skriv till oss på info@lunzo.se.
Litet tips: Innan du kontaktar oss, fråga gärna dina grannar eller kontrollera på det lokala postkontoret. I vissa länder är det nämligen vanligt att paket hämtas ut på ett utlämningsställe efter att de överlämnats till den lokala posten.
Jag fick inget e-postmeddelande med leveransbekräftelse
Det är möjligt att beställningen ännu inte har skickats. Om leveransdatumet redan borde ha passerat, skriv till oss på info@lunzo.se så tar vi reda på den aktuella statusen.
Kontrollera också mappen för skräppost/annonser. Om du inte hittar något e-postmeddelande från oss där heller, kan det hända att en felaktig e-postadress angavs vid köpet. I så fall skriv till oss på info@lunzo.se så hjälper vi dig gärna att lösa problemet.
Har du angett fel eller ofullständig adress?
För att leveransen ska lyckas måste adressen vara korrekt och fullständig. Om uppgifter saknas eller ett fel uppstår kan leveransen försenas, returneras till avsändaren eller till och med gå förlorad. Om du upptäcker att en felaktig adress angetts, följ dessa instruktioner:
- Skriv så snart som möjligt till info@lunzo.se och ange rätt adress. Vi kontrollerar om det fortfarande är möjligt att göra ändringen hos transportören.
- Om en felaktig adress angetts och försändelsen går förlorad kan du inte begära återbetalning.
- Om du har angett en adress som är giltig men inte din egen, kommer försändelsen att levereras dit och det är ditt ansvar att hämta varorna.
- Om säljaren skickar varorna igen till den korrigerade adressen står du för de nya kostnaderna. Om en ny leverans inte är möjlig får du pengarna tillbaka för de beställda varorna.