info@lunzo.se +420 724 038 617 (måndag till fredag, 08:00 - 17:00) Lunzo s. r. o., Organisationsnummer: 06667678, Huvudkontoret: Politických vězňů 912/10, Nové Město, 110 00 Prag 1, Tjeckien (måndag till fredag, 08:00 - 17:00) Verksamhetsställe: Purkyňova 573/13, 30100 Plzeň, Tjeckien (måndag till fredag, 08:00 - 17:00)
Startsida Startsida Avbokning och ändringar av beställningar

Avbokning och ändringar av beställningar

Senast uppdaterad: 21 augusti 2025

Avbokning av beställning 

Som anges i våra Allmänna villkor och i vår Information om ångerrätt har konsumenter med hemvist i EU, EES och Storbritannien enligt gällande lag rätt att ångra vissa onlineköp eller avboka dem för att få tillbaka sina pengar. Denna rätt, som kallas ångerrätt, gör det möjligt att returnera varor inom 14 dagar från mottagandet och få återbetalning av köpesumman.

Utöver denna lagstadgade möjlighet erbjuder Lunzo även alla kunder världen över en frivillig 14-dagars returperiod. Detaljer hittar du på sidan Returer.

Det är viktigt att komma ihåg att de flesta beställningar inte kan avbokas innan de skickas. Behandlingen börjar vanligtvis omedelbart efter att beställningen har bekräftats. Undantag kan endast gälla produkter med längre leveranstid.

Om du vill utnyttja din ångerrätt rekommenderar vi att du först bekantar dig med vår Information om ångerrätt, där du hittar en detaljerad process.

Att enbart vägra ta emot försändelsen anses inte som ett giltigt utövande av ångerrätten. I sådant fall dras returfraktkostnaderna från återbetalningsbeloppet.

Ändringar av beställning 

I begränsade fall är det möjligt att göra mindre ändringar i en redan skapad beställning. Detta gäller dock endast om den ännu inte har bekräftats eller skickats av säljaren. Det kan till exempel handla om att ändra färg eller storlek på en produkt eller att korrigera en mindre detalj i leveransadressen. Det går inte att göra större ändringar, såsom att byta en vara mot en annan med ett annat pris eller att helt ersätta leveransadressen med en ny.

Om du vill ändra din beställning, skriv till oss på info@lunzo.se. Specificera exakt vad du vill ändra. Om beställningen fortfarande behandlas försöker vi hjälpa dig och genomföra ändringen.

Om det inte är möjligt att ändra din beställning, till exempel för att den redan har skickats, måste du vänta tills du fått varorna och sedan returnera dem i enlighet med våra villkor för Retur och byte.

Om du angav en felaktig adress vid beställningen och ändringen inte hann genomföras, hittar du mer information här.